پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215188
اقتصاد مقاومتي 295طرح صنعتي چهارمحال و بختياري را فعال مي کند
تاریخ انتشار : 1395/03/22 10:07:40
نمایش : 1369
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت :با اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در اين استان 295طرح و واحد صنعتي در اين استان فعال مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد نعيم امامي روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:از اين تعداد طرح 50 واحد و طرح صنعتي راه اندازي و به بهره برداي مي رسد و 245طرح نيمه فعال نيز با اجراي اقتصاد مقاومتي در سطح استان تا پايان امسال فعال مي شود.
به گفته وي،تاکنون 150طرح نيمه فعال صنعتي در چهارمحال و بختياري شناسايي شده است و براي دريافت تسهيلات بانکي پيش بيني شده است.
وي گفت:هر هفته بين 30 تا 40 طرح براي دريافت تسهيلات به بانک هاي عامل در چهارمحال و بختياري معرفي مي شود.
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ،از استقبال سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي حضور در بخش صنعت و معدن استان خبر داد و گفت:چهارمحال و بختياري ظرفيت هاي فراواني براي فعاليت هاي صنعتي و معدني دارد که در يکسال اخير استقبال سرمايه گذاران براي رونق و توسعه فعاليت هاي اين بخش بي نظير بوده است.
به گفته وي، فعال سازي بزرگترين کارخانه تخصصي توليد و بسته بندي آب معدني در شهرک آب معدني استان در کوهرنگ از طرح هاي مهم سرمايه گذاري در استان است.
امامي گفت: استاندارد دستگاه هاي اين کارخانه بسيار بالاست و کنترل کيفيت از نظر بار ميکروبي و شيميايي آب به صورتي است که درصورت وجود کوچکترين آلودگي ميکروبي و شيميايي در آب، دستگاه به صورت خودکار قطع و بسته بندي آب تا رفع مشکل آلودگي متوقف مي شود.
وي،ميزان سرمايه ثابت اين کارخانه را 450 ميليارد و 500 ميليون ريال و سرمايه در گردش آن را 64 ميليارد و 810 ميليون ريال عنوان کرد.
امامي،با بيان اينکه اين واحد صنعتي در زمان بهره برداري براي 150 نفر فرصت شغلي فراهم مي کند، تصريح کرد: 220 هزار تن آب معدني و چهار هزار و 600 تن پريفورم و 696 تن درپوش و سه هزار و 348 تن بطري،ظرفيت توليد اين کارخانه در طول سال است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: هم اينک اين شرکت در مراحل آزمايش هاي بيولوژيکي و استاندارد سنجي آب قرار دارد و بزودي اين طرح بهره برداري مي شود.
امامي افزود:صدور مجوز اکتشاف سنگ آهک هيدراته در روستاي دزک از توابع شهرستان کيار از طرح هاي مهم سرمايه گذاري در استان است که تمامي مراحل راه اندازي آن انجام شده و اختلاف جزئي در ميزان زمين تخصيص يافته براي اجراي طرح وجود دارد که با برطرف شدن اين مشکل،بزودي عمليات اجراي اين طرح آغاز مي شود.
وي تصريح کرد: براي راه اندازي اين طرح، از سوي سرمايه گذار چهار هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام مي شود.
امامي،سرمايه گذاري در طرح هاي پتروشيمي، راه اندازي پالايشگاه، فعال سازي طرح بروجن خودرو با توليد ميدل باس و آمبولانس، بهره برداري واحد ورق پوشش دار تاراز، واحد توليد ورق خودرو، طرح پرتو دهي گاما و طرح تريلر سازي را از ديگر طرح هاي مورد استقبال سرمايه گذاران در استان عنوان کرد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: چهارمحال و بختياري در سال 93در کشور رتبه اول سرمايه گذاري و صدور جواز تاسيس را کسب کرد و برآورد مي شود در سال 94 نيز در رتبه هاي برتر کشوري قرار گيرد.
امامي گفت: با سرمايه گذاري بنياد برکت و مشارکت بخش خصوصي بزودي واحد توليد چادرمشکي در شهرکرد راه اندازي و همزمان عمليات اجرايي فاز دوم اين واحد و توليد نخ چادر آغاز مي شود که با بهره برداري از اين طرح چهارمحال و بختياري قطب توليد چادر مشکي کشور مي شود.
به گفته وي، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل براي رونق توليد و بازگشت واحدهاي نيمه فعال و تعطيل استان به چرخه توليد چهار هزار ميليارد ريال اعتبار مصوب شده که از ابتداي امسال تاکنون يکهزار و 100 ميليارد ريال از اين ميزان تخصيص يافته است.
به گزارش ايرنا، هم اينک يکهزار و 228 واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري وجود دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html